Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080151308   Estratègies per a l'atenció a l'alumnat d'origen estranger a l'aula d'’acollida i a l'aula ordinària
2020-2021   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   13/10/2020 - 12/1/2021 (20 hores) de 17:00h a 18:30h
   CRP del Baix Llobregat VII
   Josep Tarradellas, 11 (Martorell) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Accessos   Veure plànol
Inscripció   14/09/2020 - 27/09/2020 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Aquest curs té com a principal missió generar un espai de trobada entre docents que tinguin a la seva aula alumnat nouvingut i alumnat de suport lingüístic i social1. S’afavorirà el coneixement de recursos i propostes didàctiques per facilitar l’aprenentatge de la llengua i es compartiran experiències, neguits i dubtes.
Es treballaran aspectes pràctics pel que fa a l'acollida d'alumnes al centre, al procés d'adquisició de la llengua d'aprenentatge, als suports necessaris per accedir al contingut de les àrees i matèries curriculars, etc.
Curs telemàtic (pot passar a presencial si es considera oportú). Es faran algunes reunions amb Google Meet.
  
Objectius   - Analitzar els aspectes que intervenen en el procés d’acollida i integració als centres educatius de l’alumnat d’origen d’estranger.
-Identificar les necessitats dels alumnes i incorporar recursos i metodologies en l’atenció a l’alumnat d’origen estranger que necessita suport en l’aprenentatge de la llengua catalana.
- Fomentar el treball competencial a l’aula
  
Continguts   - Acollida inicial
- Avaluació dels alumnes d’aula d’acollida (elaboració PI d’alumnat nouvingut)
- Estratègies per proporcionar suport a l’alumnat d’origen estranger
- Propostes didàctiques competencials
  
Formador/a   Ismael Calvet, Maria Emilia Masdeu
  
Avaluació   S'avaluaran els següents aspectes:
- Aprofitament i transferència immediata d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Satisfacció de les persones en relació amb el disseny i el desenvolupament de l’activitat formativa.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Valoració positiva de totes les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
Persones  destinatàries   tutors/es d’aula d’acollida, docents d’aula ordinària amb alumnat nouvingut o amb alumnat de suport lingüístic i social i coordinadors lingüístics de centre.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent